octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mokrzo
    Classic
    • 2013
    • 2

    octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

    W lutym w Polsce zarejestrowano 23,8 tys. samochodów. To o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Powodem są ciągle trwające promocje i salonowe nowości. Najlepsze wyniki w Polsce osiągają Skoda, Toyota i Opel
  • mmiscior
    Classic
    • 2011
    • 23

    #2
    octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

    Dnia 14.01.2010 r. kupiłem samochód marki Skoda Octavia II Elegance 1,8TSI; DSG. Po ujechaniu około 100km od salonu z Nowego Sącza zauważyłem że samochód ściąga w prawo. Dzwoniłem do serwisu i powiedziano mi, że samochód jest nowy i musi się dotrzeć. Później przy przebiegu 1234km w autoryzowanym serwisie Skody w Chełmie montowałem zestaw głośnomówiący i również to zgłosiłem. Podobna odpowiedź: nowy samochód, musi się dotrzeć przy następnej wizycie proszę się przypomnieć. Następna wizyta w Chełmie przebieg około 8500km montaż wzmacniacza przypominam o ściąganiu: jazda testowa, sprawdzenie geometrii, ustawienia ale nie wiedzą co z tym jest nie tak i mówią że nie naprawią. Przy przebiegu około 12000km zaprowadzam do Zamościa: wiele prób, geometria przerzucanie kół, nowe koła i oni też nie wiedzą. Zaraz po tym zaprowadzam do Lublina do CRH Żagiel Auto, serwis zajmuje się tym problemem (kilka wizyt w tym serwisie, spawa się ciągnie przez około 2 miesiące), wymieniona jest przekładnia kierownicza, elementy stalowo gumowe zawieszenia, sprawdzona geometria, sprawdzona karoseria, sprawdzone koła i wszystko co potrafili sprawdzić. Kierownik serwisu lubelskiego oddaje mi samochód i mówi, że ściąga ale nie może nic więcej z tym zrobić. Bardzo mu przykro…
    Samochód kosztował ze wszystkim opłatami około 96 tys. zł. brutto a nie jest sprawny technicznie. Stwarza niebezpieczeństwo na drodze. Podczas jazdy trzeba cały czas trzymać kierownicę bo inaczej auto zjeżdża na prawo.

    proszę o pomoc co mam dalej z tym zrobić ?
    na chwilę obecną napisałem do sprzedawcy o tym problemie.
    czy już kierować sprawę do sądu czy?
    dlaczego tak zbywają swoich klientów jak jest jakiś problem?
    tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #3
      Moze problem lezy w mechanizmie roznicowym...niech wymienia skrzynie,albo auto.
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Jeśli walka z serwisem nie przynosi efektów to uderz do SAP (Skoda Auto Polska) i wysmaruj opinię temu czy innemu salonowi.
        Auto ma być sprawne, na wszystkie naprawy(i próby napraw też) bierz papier, jeśli takowe posiadasz, to wyslij do SAP. Jak to nie pomoże to Rzecznik Praw Konsumenta pomoże Ci wyegzekwować naprawę lub wymianę auta na takie bez wad.
        Jeśli doszłoby do sprawy sądowej, miej ze sobą opinię neutralnego rzeczoznawcy(najlepiej PZmotu).

        Poniżej masz link do SAP:




        A tu rzeczoznawców:

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #5
          Podobna historie kiedys ogladalem w turbokamerze z nowiutkim audi A5, albo cos poszlo nie tak w fabryce, albo byla jakas szkoda transportowa albo w serwisie cos przeoczyli, tak czy siak jest problem ;/ Sam mialem walke niedawno ze sciaganiem ale pomoglo ustawienie wiekszego cisnienia w oponach (z zalecanego 2.1 na 2.3 na wszystkie kola)
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • mmiscior
            Classic
            • 2011
            • 23

            #6
            dzięki za info, jutro dzwonie do sprzedawcy, tam też mają serwis, myślę że zajmą się tym lepiej niż serwis który mi nie sprzedał samochodu
            jak nic nie zrobią to będę przez Rzecznika i Prawnika kierował sprawę do sądu
            tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być

            Komentarz

            • dwaoka
              Elegance
              • 2010
              • 927

              #7
              mmiscior, poszukaj w archiwum Turbo Kamery, był odcinek ze ściągającą Insignią... może się czegoś dowiesz o tamtym przypadku, jak walczyć.
              bkc+dsg

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                Zamieszczone przez mmiscior
                dzięki za info, jutro dzwonie do sprzedawcy, tam też mają serwis, myślę że zajmą się tym lepiej niż serwis który mi nie sprzedał samochodu
                no w żaglu co mogli to pewnie Ci zrobili . akurat znam tam trochę ludzi i wiem że zazwyczaj próbują robić coś do skutku . bardzo możliwe że wada jest w skrzyni , a ściągniecie nowej , gdyby się okazało że to nie to , było by trochę kłopotliwe zapewne. najprawdopodobniej sprawa będzie się musiała oprzeć o SAP jak już ktoś napisał.
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #9
                  Nie wiem na ile mocno to auto ściąga, ale delikatne ściagnie w prawo jest normą i wynika z konstrukcji drogi (nachylenie od osi jezdni w prawo).

                  Jesli auto ściaga mocno to spróbuj najpierw sprawdzić ciśnienie w kołach (by może jest zbyt niskie z prawej strony). Jeśli nie to pzostaje wada auta i tu już tylko ASO lub sąd pomoże
                  P.S.
                  A nie przydzwoniłeś przypadkiem w jakąś dziurę ?? Bywam w okolicach Hrubieszowa, drogi tam macie paskudne i o wpadnięcie w dziurę nietrudno. A po takim przydzwonieniu może zmienic się zbiezność i już auto będzie ściągało.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • chimek11
                    Rider
                    • 2007
                    • 482

                    #10
                    w 1 poście kolega napisał że "ujechał ok 100 km od sącza" - to raczej koło siebie nie dałby radzy przydzwonić...

                    jak napisali przedmówcy uderz do SAP

                    Komentarz

                    • miszka
                      Drive
                      • 2009
                      • 42
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Witam
                      Chciałbym podać panu kilka ważnych informacji w temacie ściągania w prawo, w związku z tym proszę o przesłanie maila kontaktowego na moją prywatną skrzynkę na OCP. Kontakt z panem przez PW jest niemożliwy. Oczywiście pod warunkiem że temat nadal jest aktualny.

                      Komentarz

                      • KulfonP
                        Rider
                        • 2010
                        • 391

                        #12
                        Halo, Przecież to jest forum po to żeby się dzielić takimi informacjami ze wszystkimi a nie pisać po PW... :shock:

                        Komentarz

                        • rafik11
                          Rider
                          • 2009
                          • 448

                          #13
                          mnie też ściąga w prawo i serwis ustawia geometrię i dalej nic , ale ja juz z tym nie walcze bo bardziej chodzi o to, aby w końcu załatwili temat mojej nieszczęsnej huczącej skrzyni. Tak więc jeśli ktoś ma informacje jak poradzić sobie z tym ściąganiem w prawo to poproszę

                          Komentarz

                          • voytek
                            Rider
                            • 2010
                            • 480
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            mmiscior, czy masz wydruk z pomiaru i regulacji geometrii? Jeśli nie, to przy pomiarze poproś o wydruk. Zwróć uwagę na pochylenia kół przednich. Kola powinny mieć pochylenia ujemne, i niestety producent przewiduje dość dużą tolerancję tego ustawienia. Często jest tak, że kąty PK są w obu kolach przednich są w normie (mieszczą się w tolerancji), ale mimo to występuje spora różnica miedzy nimi. Jeśli koło prawe ma znacząco mniejsze pochylenie od lewego, auto może ściągać w prawo. Teoretycznie nie przewidziano możliwości regulacji pochylenia kół przednich. Można jednak spróbować wyrównać różnicę pochyleń przesuwając ramę zawieszenia przedniego (tak zwane sanki). Problem polega na tym, że jest to kłopotliwe i nie jest sposobem regulacji przewidzianym przez producenta, więc jeśli ustawienia pochyleń mieszczą się w tolerancji, ASO raczej nie będzie się chciało tym zająć. Miałem taki problem w Fabii, korekta pochyleń kół bardzo pomogła (nie robiłem tego w ASO, tylko w serwisie specjalizującym się w geometrii zawieszenia). Analogiczną sytuację mam w Octavii (Skody chyba tak mają :? ), niestety nie udało się tak przesunąć ramy, żeby różnicę w pochyleniach wyrównać, a że ściąganie jest bardzo nieznaczne, dałem sobie spokój. Zwróć więc uwagę na pochylenia kół.
                            Tylko jest jedna ważna rzecz - śruby mocujące ramę są zabezpieczone jakąś taką farbą (coś w rodzaju plomby?), więc jeśli będziesz coś próbował robić poza ASO, zostanie ślad, co w przypadku sprawy spornej z SAP na pewno nie pomoże (możesz nawet stracić gwarancję na zawieszenie), więc ewentualne działania poza ASO warto dobrze przemyśleć.

                            Komentarz

                            • El Zygmunto
                              Elegance
                              • 2008
                              • 838

                              #15
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              bardzo możliwe że wada jest w skrzyni
                              jaki wpływ na geometrię ma skrzynia biegów?
                              czy jeśli trafiony jest mechanizm różnicowy to nie byłyby też inne objawy usterki?
                              Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                              Komentarz

                              • miszka
                                Drive
                                • 2009
                                • 42
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Witam wszystkich,
                                Odgrzeję trochu temat, bo już wystygł.

                                Ok. kolego KulfonP, przywołałeś mnie do porządku Mam nadzieję że tym przydługawym wpisem komuś pomogę, a może wywiąże się większa dyskusja i wspólnie rozwiążemy problem. Ostrzegam, będzie długo))

                                Sam się borykam z tym przeklętym problemem i gdybym wiedział, że O2 będzie się tak parszywie prowadzić, to nigdy bym na to auto nie spojrzał, a co dopiero kupił.

                                Uważam że problem ściągania w prawo dotyczy większej liczby samochodów zbudowanych na tej samej płycie podłogowej oraz z tym samym przednim zawieszeniem co O2. Przez pierwsze 2 lata jazdy ściągającą O2, przeglądnąłem wiele forów Skody oraz VW, gdzie użytkownicy skarżą się na ściąganie ich samochodów właśnie w prawo. Nawet na forum skodacommunity.de lub octavo-forum.de (nie pamiętam) spotkałem się z tym problemem. Także w TVN Turbo Kamera prezentowane było Audi A3 Cabrio ściągające w prawo przy jeździe na autostradzie oraz VW Tourana z tą samą przypadłością. Kilkakrotnie temat był już poruszany na OCP.

                                Moim zdaniem przyczynami ściągania auta mogą być:
                                1. różne kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kół przednich – jednak jest to mało prawdopodobne,
                                2. sterownik przekładni kierowniczej może mieć błąd, który zakłada inny przebieg jazdy na wprost – j.w.,
                                3. czujnik kąta skrętu kierownicy znajdujący się w przekładni kierowniczej. Może mieć wadę i dla niego jazda na wprost ustawiona jest kilka stopni w prawo. U mnie wymiana przekładni kierowniczej nie pomogła, więc albo czujnik nie ma wpływu, albo jeszcze raz trafiłem na wadliwy.
                                4. krzywa płyta podłogowa – mało prawdopodobne,
                                5. przyczyną, moim zdaniem, najbardziej prawdopodobną, mogą być kiepskie / miękkie (zbyt miękkie) gumy w tulejach metalowo-gumowych. Szczególnie dotyczy to tylnych tulei wahacza przedniego, zamontowane w aluminiowej konsoli. W sytuacji, gdy występuje pochylenie drogi w prawo, a zawsze tak jest zgodnie z PN, to każde koło ma różny kąt pochylenia oraz obciążone jest różną siłą –wypadkowa sił skierowana jest w stronę prawą. Większa siła nacisku na prawe koło oraz inny kąt pochylenia koła mogą mieć wpływ na ściąganie. Mam nadzieję, że dobrze to opisałem. Najprościej można sprawdzić czy auto jest podatne na ściąganie w wyniku pochyłości drogi, poprzez jazdę testową lewą stroną, pod prąd. Rozwiązaniem problemu może być (z naciskiem na może), wymiana tylnych tulei wahacza przedniego na twardsze od Seata Leona Cupry. Temat jest dość dobrze opisany na forum OCP.

                                Zastanawiające jest to, że nie wszystkie O2 ściągają w prawo przy jeździe na wprost. Część użytkowników O2 na forum pisze, że ich auta prowadzą się jak po sznurku i nie ściągają.

                                Nie sądzę, aby przyczyna ściągania leżała po stronie skrzyni biegów. Jeżeli któryś z elementów skrzynki stawiałby opór skutkujący ściąganiem, to wszystko dość mocno by się grzało. Przy przebiegach jednorazowych 200 – 500 km, aluminiowa obudowa skrzyni biegów uległa by stopieniu Przypuszczam, że DSG ma różnego rodzaju czujniki, w tym czujnik temperatury oleju, więc taka sytuacja jest niemożliwa i skutkowałaby wyskoczeniem jakiegoś błędu w ECU.

                                Tak na zakończenie, może warto skierować zapytanie bezpośrednio do Skody w Czechach w ramach większej grupy uczestników forum OCP, co jest przyczyną ściągania w prawo naszych ukochanych O-dwójek. Do SAP sp. z o.o. lepiej nie pisać, gdyż celem tej formy nie jest pomoc klientom i wydawanie pieniędzy na naprawy gwarancyjne. Sam tego doświadczyłem Czym mniej ta firma wyda na naprawy gwarancyjne, tym więcej zostaje dla właściciela, którym był lub jest pana Kulczyk. Prawdopodobnie SAP sp. z o.o. kupuje auta od producenta w b.niskiej cenie, również w drugim sorcie, przez to koszty gwarancji przejmuje na siebie, których z góry, nie zamierza ponosić. Dotyczy to również takich marek jak VW i Audi

                                To już koniec

                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • KulfonP
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 391

                                  #17
                                  Kolego miszka,

                                  Coś w tym jest co napisałeś. U mnie ten objaw czasem jest bardziej odczuwalny czasem mniej - czasem ściąga na prawo po chwilowym puszczeniu kierownicy, czasem jedzie prosto bez korygowania kierownicą.

                                  Nie jest to jakieś mocne ściąganie ale mimo wszystko jest. Sam się zastanawiam czy nie podjechać z tym do ASO... Pytanie czy sugestia wymiany tulei na inne przejdzie w ASO czy nie. Wg mnie raczej nie.

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    Jak tak czytam, to przyszło mi do głowy, że może warto by "na próbę" odłączyć serwotronic ( nie wiem czy wystarczy wyjęcie tego małego bezpiecznika nr.6 <5A> w kabinie, czy trzeba odłączyć zasilanie główne w komorze silnika <80A> ). Wtedy na 100% można by wyeliminować ewentualną wadę elektrycznego układu wspomagania.

                                    BTW.
                                    Elektronika układu wspomagania powinna automatycznie wykrywać ciągłą jazdę z "kontrą" na kierownicy i ustawić dodatkowe wspomaganie "w lewo" tak żeby zniwelować konieczność ciągłego kontrowania kierownicą.
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Moja też ma tendencję do lekkiego ściągania w prawo. Geometrię sprawdzałem kilka razy, niby wszystko jest w normie, ale mam dość dużą różnicę w kątach pochylenia kół przednich (prawe mniej pochylone niż lewe). Według panów z niezależnego serwisu zajmującego się geometrią zawieszenia może być to przyczyną lekkiego ściągania. Próbowano to skorygować przesunięciem ramy pomocniczej zawieszenia, niestety nie dało się jej przesunąć na tyle, żeby różnicę KP wyrównać.
                                      Jednak dochodzę do wniosku, że po prostu zawieszenie O2 jest bardzo czułe na pochylenie jezdni. Jak jadę prawą stroną jezdni - ucieka w prawo, jak przejadę oś jezdni i pojadę pod prąd - ucieka w lewo zgodnie z pochyleniem jezdni. A że niemal każda jezdnia ma pochylenie (najczęściej w prawo), no to mamy taki właśnie problem.
                                      Być może pomogła by zmiana siły wspomagania - nie wiem.
                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      Elektronika układu wspomagania powinna automatycznie wykrywać ciągłą jazdę z "kontrą" na kierownicy i ustawić dodatkowe wspomaganie "w lewo" tak żeby zniwelować konieczność ciągłego kontrowania kierownicą.
                                      No nie bardzo, bo skąd komputer ma wiedzieć, czy za moment jezdnia nie zacznie być pochylona w drugą stroną, nie pojawi się nierówność itp. IMO nie byłoby bezpiecznie, gdyby układ zachowywał się jak piszesz.

                                      Na pewno dużo zależy od opon. U mnie to zjawisko jest znacznie bardziej odczuwalne na oponach zimowych, niż letnich. Zapewne jest różnie na oponach różnych marek.
                                      A że niektórzy piszą, że ich auta nie ściągają - wiele zależy od subiektywnych odczuć (przy nieznacznym ściąganiu). Na przykład mój ojciec mówi, że jego auto (Peugeot 407) absolutnie nie ściąga. Przejechałem się i stwierdzam, że zachowuje się dokładnie tak samo albo i gorzej niż moja O2 FL

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #20
                                        Zamieszczone przez voytek
                                        ...
                                        Zamieszczone przez kowal 2002
                                        Elektronika układu wspomagania powinna automatycznie wykrywać ciągłą jazdę z "kontrą" na kierownicy i ustawić dodatkowe wspomaganie "w lewo" tak żeby zniwelować konieczność ciągłego kontrowania kierownicą.
                                        No nie bardzo, bo skąd komputer ma wiedzieć, czy za moment jezdnia nie zacznie być pochylona w drugą stroną, nie pojawi się nierówność itp. IMO nie byłoby bezpiecznie, gdyby układ zachowywał się jak piszesz.
                                        Wie to na podstawie informacji z czujnika kąta skrętu G85 i czujnika momentu na kierownicy G269. Dokładnie wygląda to tak jak w załączniku.
                                        Załączone pliki
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          miszka, może w takim razie jakaś lista?
                                          no i chyba odrębny temat
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • miszka
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 42
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Wydaje mnie się, że wyłączenia wspomagania nic nie da. W ten czas, w trakcie testu, utracisz jakiekolwiek wyczucie samochodu. Zmiana siły wspomagania na mniejszą również nie zniweluje ściągania. Nawet jest to niemożliwe. Sprawdzałem u siebie, a dokładniej Kolega Kropeck. Blok 44 to chyba sterownik wspo. kier., jest zablokowany i nie ma do niego możliwości wejścia za pomocą VCDS. ASO również nie jest w stanie wejść do sterownika i zmienić siłę wspo. Zmniejszenie siły spowoduje tylko bardzo złe prowadzenie się O2, między innymi ze względu na p... gumę na dolnym krzyżaku kolumny kierowniczej. Mały ruch kierownicą, ok. 3-5 mm, zanim zostanie przekazany na przekładnie ze słabszą siłą wspomagania, nie spowoduje obrotu wałka wchodzącego do przekładni, ze względu na tą p.. gumę / tłumik drgań. Pierw guma ulegnie ściśnięciu, a dopiero później poruszy się wałek i listwa w przekł. – jazda takim autem jest bardzo niebezpieczna. Miałem takie coś i nikomu nie życzę. Tak na marginesie szukam kogoś kto odblokował Blok 44 w celu zwiększenia siły wspo.

                                            Dzięki voytek za wskazówkę. U mnie również na oponach zimowych, moje auto bardziej ściąga na prawo, myślałem że to wina opon. To jest dobry kierunek. Prawdopodobnie nowoczesne samochody nie są przystosowane do naszych „superanckich” dróg. Pochylenie drogi powoduje ściąganie. Być może konstruktorzy Golfa i O2 założyli że pochylenie drogi, załóżmy w prawo, występuje tylko na łuku lub na zakręcie. W ten czas, w celu łatwiejszego prowadzenia się na łuku, auto samo lekko ściąga w prawo. Znaczy to, że auta konstruowane są tylko na równe, niemieckie drogi? ))

                                            Może Panowie napiszmy wspólne zapytanie, do Skody Auto a.s., co może być przyczyną takiego zachowania się naszych aut. Sprawa nie jest jednostkowa. Jeżeli zależy to faktycznie od drogi, to niech podadzą jak to zniwelować i dopasować do naszych realiów. Przecież auta sprzedawane są do wielu krajów Europy i nie tylko, w tym do Rosji, Rumuni, Izraela oraz na Ukrainę, gdzie drogi mogą mieć zdecydowanie gorsze od naszych. Jak tam się prowadzą Octavie? Skoda zapewne posiada dział techniczny, który zajmuje się różnymi dziwnymi przypadkami i być może zna już odpowiedz na nasz problem.


                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • rkb
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2152
                                              • Rapid Spaceback (NH1)
                                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                              #23
                                              U mnie np jak zapierdzielam normalna trasa to nic nie bije, ale jak wjade na nasze polskie autostrady to da sie odczuc minimalne wibracje. Powod jest ta jak piszecie, na autostradzie droga jest lekko pochylona w prawo (A1), bo tam sa kanały odpływowe wody, takie korytka, wlasnie tylko z jednej sttrony, dokladnie to sprawdzilem a zeby woda nie zalegala na drodze gdzie notabene jedzie sie szybciej to musieli tak zrobic. Taki detal a jednak w Cotavii da sie to odczuc, bynajmniej mojej. Nier zawsze ale czasami daje to o sobie znac i dalem sobie juz spokoj z wymyslaniem rozwiazan, O2FL ma tak zorobione zawieszenie ze jest dosyc czule na pochyłości i trzeba z tym żyć.

                                              Jak bylem w serwisie to tez mowili ze to auto w ktora strone bujnie w ta strone leci
                                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                              Komentarz

                                              • dalw
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 29

                                                #24
                                                Zamieszczone przez miszka
                                                5. przyczyną, moim zdaniem, najbardziej prawdopodobną, mogą być kiepskie / miękkie (zbyt miękkie) gumy w tulejach metalowo-gumowych. Szczególnie dotyczy to tylnych tulei wahacza przedniego, zamontowane w aluminiowej konsoli. W sytuacji, gdy występuje pochylenie drogi w prawo, a zawsze tak jest zgodnie z PN, to każde koło ma różny kąt pochylenia oraz obciążone jest różną siłą –wypadkowa sił skierowana jest w stronę prawą. Większa siła nacisku na prawe koło oraz inny kąt pochylenia koła mogą mieć wpływ na ściąganie. Mam nadzieję, że dobrze to opisałem. Najprościej można sprawdzić czy auto jest podatne na ściąganie w wyniku pochyłości drogi, poprzez jazdę testową lewą stroną, pod prąd. Rozwiązaniem problemu może być (z naciskiem na może), wymiana tylnych tulei wahacza przedniego na twardsze od Seata Leona Cupry. Temat jest dość dobrze opisany na forum OCP.

                                                Zastanawiające jest to, że nie wszystkie O2 ściągają w prawo przy jeździe na wprost. Część użytkowników O2 na forum pisze, że ich auta prowadzą się jak po sznurku i nie ściągają.
                                                mówienie, że ten "typ tak ma" jest nieuzasadnione

                                                moja o2 do niedawna jeździła bez problemu pięknie prościutko
                                                od około 3 tygodni ściąga w prawo
                                                wczoraj pojechałem na "ścieżkę" do stacji PZMOT i tam znajomy szybko ustałił pękniecie gumy w prawej tylnej tulej wachacza przedniegego
                                                lewa też jest w złym stanie i będę wymieniał oczywiście obie
                                                mam nadzieję, że ta wymiana załatwi problem, bo przecież już kiedyś jeździł prosto

                                                Komentarz

                                                • voytek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 480
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez miszka
                                                  Znaczy to, że auta konstruowane są tylko na równe, niemieckie drogi? ))
                                                  Niemieckie autostrady nie mają pochylenia? Przyznam, że ostatnio byłem w Niemczech kilkanaście lat temu i nie zwracałem na to uwagi. Jak w takim razie rozwiązali odwodnienie drogi, jakoś ta woda po deszczu musi spływać.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...